sending ....
  • VAI A DIESEL?
  • CLICCA SU QUESTO BANNER PER SAPERNE DI PIU'
  • CLICCA SU QUESTO BANNER PER SAPERNE DI PIU'
  • CLICCA SU QUESTO BANNER PER SAPERNE DI PIU'
  • CLICCA SU QUESTO BANNER PER SAPERNE DI PIU'
  • Vai Con GENESIS!
    Il Tuo Carburante Sotto Controllo!

Forgiando il Futuro

VISIONE, CREATIVITÀ, ANALISI E INGEGNERIA: UNA RICETTA OTTENUTA APPLICANDO, OGGI, EFFICACIA INGEGNERIZZATA AL SERVIZIO DELL'EFFICIENZA:

VISIONE, CREATIVITÀ, ANALISI E INGEGNERIA: UNA RICETTA OTTENUTA APPLICANDO EFFICACIA INGEGNERIZZATA AL SERVIZIO DELL'EFFICIENZA.
QUESTO È IL MANTRA CHE SCANDISCE IL NOSTRO LAVORO ED IL NOSTRO IMPEGNO FINALIZZATO A FORNIRE SOLUZIONI A TUTELA DEGLI OPERATORI DEI SETTORI IN CUI VENGONO COINVOLTI VEICOLI PESANTI E MEZZI DA LAVORO ALIMENTATI A GASOLIO.

Siamo Compatibili?

Dal giorno 8 Aprile lanciamo la nostra nuova utility di COMPATIBILITA' per aiutarti a trovare il migliore prodotto per proteggere il carburante dei tuoi veicoli.


Affrettati, sarai tra i primi a vedere se "siamo compatibili". 

Il nuovo Cerca Prodotti di Genesis è online!

Per far fronte a veicoli nuovi introdotti in mercati di tutto il mondo, ma sopratutto per la presente esigenza di proteggere il carburante in veicoli di molteplici categorie che vanno dai veicoli da trasporto, ai mezzi d'opera, fino a quelli dedicati all'agricoltura, abbiamo lanciato una nuova iniziativa: il Cerca Prodotti di GENESIS!

Vai alla nostra homepage la settimana prossima e segui i link per arrivare al nostro Cerca Prodotti, l'area dove potremmo scambiare le conoscenze necessarie per vedere se i nostri prodotti sono compatibili con i tuoi veicoli.  Se lo fai entro la fine di Giugno, ti renderemo partecipe in un imperdibile offerta.

Ti aspettiamo!

Siamo Presenti a AutoZUM 2019 - MESSEZENTRUM SALZBURG

Dal 16 al 19 Gennaio 2019 siamo a AutoZUM 2019 in Salisburgo, Austria


Come visit us at AutoZUM for our official debut in Austria.

AutoZum 2019 - The automotive industry gathering

Once every two years the AutoZum presents a unique range of products from automobile parts, workshop, garage and fuel station facilities, car washing technology, to accessories and tuning goods; and provides perfect conditions for setting up business deals, cultivating contacts and networking. For over 40 years this show has served markets far beyond the borders of Austria. It is the leading trade fair for automotive products and the most important commercial gathering for the automotive after sales industry. Salzburg is the ideal location, and the expo centre is the perfect venue due to its ultra-modern trade fair complex and central position at the hub of the central European road, rail and aviation network.

2019 - Questo è l'anno della convergenza

Facendo l'inventario sul 2018, e guardando avanti al 2019, l'anno a venire.

Il 2018 giunge alle sue fasi conclusive con l’arrivo del freddo inverno dell’emisfero Settentrionale.  Un anno importante per Genesis, l’anno in cui le nostre persone, i nostri prodotti, i nostri processi e le nostre partnership convergono coerentemente verso un nuovo scenario che ha origine dalla Vision, che da quando abbiamo costituito la nostra società è il punto focale delle nostre attenzioni.
Solamente pochi mesi sono passati dalla conclusione di IAA 2018, la nostra principale vetrina verso un pubblico globale, il nostro investimento marketing più significativo, e stiamo già vedendo i germogli della semina attenta di questo evento. Un evento, IAA, dove un nuovo catalogo di prodotto, un nuovo sito web, un nuovo approccio ed un nuovo portafoglio di prodotti sono l’espressione della nostra scelta strategica di costituire LagoGENESIS Srl nei primi mesi del 2017, una data che da un lato sembra ieri, ma che dall’altro sembra un lontano ricordo se andiamo a vedere tutto quello che abbiamo ottenuto in meno di due anni di attività.
Malgrado un trend non ottimale che ci trasmette il mercato, la nostra posizione rimane una di positività grazie alle continue conferme che voi, il nostro pubblico, ci avete restituito nel corso dell’anno, fino al momento di svolgimento di IAA.  Più che di ottimismo, è la certezza che i nostri prodotti siano focalizzati sulle esigenze del utente finale che sono di conforto.  Questo ci restituisce la consapevolezza che tutto ciò che è stato fatto è realmente valso la pena, ed che in un modo o nell’altro, contribuirà ai nostri risultati.
Parlando di convergenza, il nostro raggruppamento commerciale denominato Telematic Convergence, o più specificamente IOT, The Internet of Trucks ha si, generato interesse, feedback interessante, e perfino ordinazioni interessanti!  Per questo, gli ultimi mesi ci hanno visto protagonisti di programmi di formazione condotti presso la nostra sede di Bassano del Grappa, in cui personale di provenienza internazionale è istruita sulla programmazione ed installazione del nostro evoluto sistema Fuel Controller e di tutti i suoi accessori, Zipper e Kockon Mach II inclusi.
La convergenza di partners di tutto rispetto con il nostro percorso di sviluppo è ulteriore elemento di orgoglio. Nel 2018 siamo stati inclusi nell’elenco di Certified Partners di Tom Tom Telematics.  I nostri programmi di integrazione IOT includono altri nomi degni di nota che saranno pubblicati a breve, integrazioni completate e oggi funzionanti al 100%.  Ci sono inoltre almeno il triplo di queste integrazioni con altri soggetti del settore attualmente in lavorazione.
Per concludere, Fuel Controller, che non molto più di un anno or sono era un prodotto concept, oggi è un prodotto certificato E49 marchiato CE come sistema rivolto al mondo dei veicoli industriali, un ulteriore elemento di convergenza che caratterizza l’anno uscente e che pone noi, LagoGENSIS sulla mappa dei fornitori certificati per il settore automotive, uno status a cui aspiravamo, che ci è costato duro lavoro.  Nel mentre, il nostro percorso ISO 9001 continua la sua gestazione.
Per supportarci nel rendere tutte queste belle notizie note ai nostri partners ed al nostro pubblico, abbiamo avviato la nostra nuova strategia web nella quale il nostro nuovo sito, il nostro Portale Fuel Controller e la nostra presenza nei Social Media divengono elementi integrati, connesse tra loro... ed il tutto “mobile friendly” per un mondo, come nei nostri prodotti, dove l’elettronica è sempre più pervasiva.  Il nostro sito web è ora un vero portale che ha l’intento dichiarato di non solo informare, ma anche condividere conoscenza.  E’ un luogo dove la parte meno razionale di prodotto convive con le specifiche tecniche.  Un posto virtuale dove le prestazioni di prodotto sono rese chiare da contenuti di qualità abbinate ad una codifica visiva che rendere il tutto più chiaro e memorabile.  E’ un posto dove la navigazione casuale è di norma, ma sono incluse anche le scorciatoie per portare gli addetti ed i specialisti direttamente al prodotto giusto per l’applicazione specifica, e dove tutte le specifiche tecniche sono aggiornate all’ultimo secondo.
Il nostro nuovo catalogo segue la stessa linea guida:  abbiamo creato un singolo documento che racconta la nostra intera gamma di prodotti, usando le nozioni acquisite da un mercato in continua evoluzione per creare raggruppamenti commerciali diversi da quelli noti.  I nostri nuovi raggruppamenti  mostrano i singoli prodotti sotto luci diverse,  le luci alle quali operano i diversi tipi di addetti in questo mercato che spesso prevede prospettive diverse.
Quindi, alla luce di tali NOVITA’ quale occasione migliore per augurare a tutti voi:

Il Pieno di Ottimismo per il 2019. Un sincero augurio di Buon Natale ed un Anno Nuovo di Prosperità e Sostenibilità

Siamo Presenti a KOREA TRUCK SHOW 2018 - SONDGO CONVENSIA INCHEON

Dal 8 all' 11 Novewmbre siamo a KOREA TRUCK SHOW 2018 con i nostri partners JWON

Come visit us at the Korea Truck Show for our official debut in Korea through our trade partners JWON CST
JWON CST Co., Ltd17015, 1-dong, 403-ho, Ace Dongbaek Tower, 16-4, Dongbaekjungang-ro 16 beon-gil, Giheung-gu, Yongin-si, Gyeonggi-do, Korea
Tel.: +82 7047399006

SIamo Presenti a AUTOMOTIVE EXPO a Sofia in BUGLARIA

Dal 18 al 21 Settembre siamo a AUTOMOTIVE EXPO in Bulgaria con i nostri partners NELAS

Our show program continues with AUTOMOTIVE EXPO in Sofia.  We are exhibiting with our partners NELAS and our range can be seen in Hall 3 at booth A4.
Nelas Auto Parts is the largest Heavy Duty automotive parts company in the Republic of Bulgaria. The company is an importer and distributor of commercial vehicles spare parts and lubricants, operating mainly as a wholesaler. In 2009 the Nelas Auto Parts became a member of GROUPAUTO INTERNATIONAL which is a leading, strategic organization and future-oriented partner for the automotive aftermarket industry. GROUPAUTO INTERNATIONAL members are from the leading automotive aftermarket companies in Europe and all of the world.
Founded in 1995, Nelas Auto Parts is the country’s market leader with 7 branches in 6 of the major cities. Our central headquarter are in the capital Sofia.
The company offers the most extensive range of parts and components for Heavy Duty Vehicles. Parts for engine, suspension, steering, electric system, drivetrain and much more are constantly available.
Nelas Auto Parts is preferred choice of the Bulgarian professionals for commercial vehicles spare parts as well.

IAA 2018, UN SUCCESSO. GRAZIE A TUTTA LA NOSTRA RETE!

Hannover, September 28, 2018

As we watch our booth being broken down we start summing it all up. These walls, this almost monumental set which has been our stage for the last 10 days slowly transforms from architecture to cargo as the automotive industry's equivalent of a rock concert passes of state from a high frequency vibration to a slow oscillation at the end of which the Hannover Messe will seem a bare shell, ready for the next spectacle. 
This is IAA 2018: 10 days of meetings, new products, broadening networks, long awaited confirmations, and answers to all of those questions which we thought we knew the answers to, but often discovered we didn't! This edition of IAA saw a very focused interest in the entire GENESIS product range.  Our time tested Kockon anti siphon devices prove to be still in line with the needs of operators worldwide, while the current updated versions from the Mach II range continue to surprise our public through their new modular configurations, always up to the task no matter how articulated the specific need is.  Fuel Controller once again earns the praise of a very demanding market where software and information technology merge with hardware, in our TELEMATIC CONVERGENCE program.  A particular surprise comes from our Fuel Teller Software and the add ons designed for ZIPPER smart fuel caps, dedicated to smaller operators who need simple, transpartent solution that provide quality information on their transport operations, to help them tackle the future with confidence and a certain degree of predictability.  These solutions received the desired confirmations to testify their relevance, thanks to the quality feedback we were able to gather during the entire duration of the show.
We therefore thank all of our visitors and invite you to keep your eye on this space as our immagination becomes reality thanks to your help and continued support. 
See you in 2020, a new future to be forged!

GENESIS consolida una posizione nei "social"

In occasione di IAA 2018, GENESIS lascia un segno sui social aggiungendo una pagina LINKEDIN e profili INSTAGRAM al già presente canale YOUTUBE

After years of YOUTUBE as a resource to help installers and customers on the field with some of the most common aspects of installation of our products, Genesis has decided to consolidate a position in social media with a broader program in mind.  Since the onset of our flagship "Classic" product, the Kockòn, the recognition of our product through a mere visual design standpoint has become a major asset and foundation stone to our brand, so we have chosen to expand our social media presence to platforms such as Instagram, where an image says a thousand words, which in our case, tend to be words which are readily related to our brand identity.  From September 21st, during the IAA show in Hannover, remember to check our profiles and LIKE it if you LIKE it a LOT!

E' pubblicato il nostro nuovo catalogo prodotti 2018

La Gamma GENESIS vista da punti di vista diversi, una storia dove abbiamo tutti molto da imparare

Our new product catalogue is out!  We've grouped our entire proposition under the one document, using what we've learned from the various players in the market place to show our product under different lights, according to each point of view we've been exposed to.  From this approach we've invented new names for our product programs, which depend largely on which combination of elements is used in one's quest to protect and manage fuel, names such as TELEMATIC CONVERGENCE, THE INTERNET OF TRUCKS, TRANSFORM-ABLE and so on.  These commercial groupings of product address the various points of view which exist in the marketplace, be it protection of fuel or management of fuel at stake, as well as the precise positioning of the interested party  within the value chain of the vast world of transportation, logistics, or other operation where fuel is of the essence.
The concept of product groupings which are designed to create suitable hardware bundles for each requirement, is even further explored in our brand new website where the interctive nature of the tool allows dynamic display of information.  We hope you find these tools useful in your quest to equip your fleet or help others in their quest. 

Non dimenticarti di visitare www.lagogenesis.it

Dal 20 Settembre, debutterà il nostro nuovo sito web al solito URL www.lagogenesis.it

With IAA, our new website fires up with the intent of giving trade operators and end users a set of valid tools in understanding how our product proposition nests into the opportunity of fuel protection and management.  A true portal where our knowledge can be shared is the format we have chosen for this edition of our website.  A place where market appeal and technical specification co-exist.  A place where features are made clear with text and images and clear visual coding.  A place where casual navigation is possible, yet leaving space to functional shortcuts where just a few clicks will lead specialists to the right combination of products for each circumstance.
This, however, is only the start, because we're already "baking" further utilities which aim at helping our audience clear apparently complex circumstances with a minimum effort.  These utilities will be published as we move forward, and updates are promised, not only on the product proposition, but also on the way it's best presented and proposed, to make your ventures with our products a more successful proposition.
With IAA in the pipeline, I guess we could use an analogy and say: "Surf's up"... so let's go surf www.lagogenesis.it

IAA 2018 Are you ready for our IOT?

IAA 2018 Countdown

Bassano del Grappa, September 2018
IAA 2018 is just around the corner and it seems like yesterday that we were preparing for the 2016 edition, but this year there is so much more we can talk about, su much more to show, so much more in terms of opportunity in addressing the continuing plight of high fuel prices which erodes the competitively of transport operations world wide.
At IAA, the interested visitor will be able to monitor the continuing development of the battle-horse program of mechanical fuel protection launched over 10 years ago by Genesis: the Kockòn range.  
New vehicles stemming from new markets have given origin to a host of new products which do what they have always done, but on different vehicular platforms, now touching different sectors such as work machinery, busses, refrigerated trailers, commercial vehicles and any other realm where "diesel power” is the essence.
Furthermore, modular platforms have extended to each model, providing specific options to be adopted, regardless of the type, brand or nature of the vehicle being protected.
This year, at IAA, the teaser which Genesis launched in 2016 under the name of Telematic Convergence, materializes under the form of IOT, The internet of Trucks!
GENESIS IOT denotes a scenario where products are designed to converge with what is already out there in terms of technology, platforms and protocols. The GENESIS approach is that of enhancing what is already present on trucks rather than creating obsolescence aimed at equipment substitution. Not only has this proven a more responsible and sustainable approach to stimulating progress in broader terms, but also a more specifically convenient avenue for operators who wish to keep their equipment up to date without having to start from scratch each time.
The constant challenge imposed by a mutating context and the pains associated with having to c  onstantly update valuable equipment on board of heavy vehicles is, through this approach, attenuated by hardware which piggy backs with third party equipment, creating common grounds where resources and infrastructure are shared and optimized on the basis of their singular merits.
When it comes to fuel, GENESIS has it covered!
The combined potential which results from said integrations then constitutes the unique effectiveness which can be tailored to each individual need.
Genesis Invites you to experience the INTERNET OF TRUCKS at IAA in Hannover from September 20 to 27 at Hall 26 Booth E-18.

For Press enquiries info@lagogenesis.it

La protezione carburante Genesis che va oltre gli standard a IAA 2018 Hannover.

IAA, il posto dove il nostro duro lavoro finalmente vede la luce del sole

Il team Genesis non vede l’ora di accogliervi allo stand E18, presso il padiglione 26, in occasione di IAA 2018, Hannover. Verranno presentati in esclusiva, insieme all’offerta completa di prodotto, tutti gli highlights 2017 - 2018;  nuove soluzioni che rispondono a richieste sempre più esigenti, coniugando materiali e processi produttivi all’avanguardia. Ingegno meccanico ed elettronico si coniugano in dispositivi super accessoriati compatibili con veicoli di ogni tipologia e marchio.  
In Genesis, la protezione del carburante è diventata assoluta, in IAA scoprirete perché.


Orari di Apertura: 20/9-27/9 - 09:00-18:00